Smoothie - Smoothie, bautura vitaminizanta

Smoothie, bautura vitaminizanta

Smoothie poate fi o solutie. Stim cu totii cat este de importanta o dieta echilibrata si faptul ca educatia alimentara face parte din sanatatea noastra.

Totusi, zilele ocupate ne lasa de cele mai multe ori fara timpul de a putea tine un program alimentar. Sunt convinsa ca nu sunt singura care prefera cafea in loc de mic dejun si care uita pana dupa pranz ca trebuie sa traim si cu energia data de alimente.

Daca te regasesti in acest tip de comportament iti propun in continuare o solutie rapida in incercarea de a ne aduce un aport de energie.

Bautura de tip smoothie

„Smoothie” este o bautura preparata din fructe sau legume proaspete, pasate, reci, uneori indulcite.

Mai clar, pasam ce avem la indemana dar sa nu uitam niste reguli.

Daca tii o dieta nu uita ca trebuie sa mentii o cantitate de 200 gr de fruct pentru o bautura.

Pe langa fructele si legumele folosite adaugam apa. Trebuie sa fim atenti la apa cumparata, sa ne obisnuim sa citim eticheta. Multe dintre solutiile gasite in comert au un aport de saruri ridicat.

Pentru a putea consuma din bautura pregatita si dupa un anumit numar de ore adaugam putin suc de lamaie.

Sa fim atenti cu cantitatea de suc de lamaie adaugata, lamaia are multe beneficii, este antioxidant dar trebuie consumata in cantitate limitata.

Pentru a da un plus, multi dintre specialisti recomanda folosirea in smoothie a semintelor.

Bautura smoothie din capsuni, visine, piersica, morcov si seminte de canepa

Tehnica de pregatire a bauturilor de tip smoothie este una foarte simpla. Ceea ce este important este ce folosim si cum pastram ce am pregatit.

Am folosit :

400 gr capsuni si visine

2 piersici

2 morcovi

o lingura seminte de canepa

zeama de la jumatate de lamaie

apa plata

In functie de cat de zemoase sunt fructele folosite este adaugata si apa plata astfel incat finalul sa fie baubil.

Eu am folosit seminte de canepa macinate dar sunt potrivite de oricare forma se pot gasi.

Din aceasta cantitate am obtinut aproximativ 1l de bautura, cantitate care poate fi pastrata la frigider. Eu folosesc un shaker care imi permite sa o amestec inainte de folosire.

Din punct de vedere nutrițional, unii specialiști tind să creadă că un smoothie este mai benefic pentru organism, pe motiv că nutrienții sunt absorbiți mult mai ușor.

Beneficii regasite in smoothie

Semintele de canepa au un conţinutul ridicat de proteine, acizi graşi polinesaturati Omega 3 şi Omega 6 şi fibre insolubile. Conţin o mare cantitate de vitamina E, minerale ca magneziu, zinc, fier, potasiu, calciu şi fosfor, dar şi microelemente precum crom, thorium, arsenic şi stronţiu.

Acestea  sunt foarte  nutritive asigurand organismului necesarul zilnic de acizi graşi (în special Omega 3 şi Omega 6). Aceşti acizi sunt foarte importanţi deoarece previn apariţia bolilor cardiovasculare.

Cânepa conţine în proporţie de 92% fibre insolubile, cu rol esenţial în curăţarea tractului digestiv si menţinerea sănătăţii florei intestinale.

Semintele de cânepa sunt indicate în regimul persoanelor care suferă de diabet deoarece are un index glicemic foarte scăzut, iar elementele sale nutritive atenuează nivelul zahărului din sânge. De asemenea, surse ştiinţifice arată că 300 mg acid gamma-linoleic elimină înţepăturile şi amorţeala din picioare, simptome specifice diabeticilor.

Stresul este combătut imediat datorită magneziului şi proteinelor de calitate din seminţele de canepa.

Beneficiile fructelor folosite

Capsunile au un  continut scazut de calorii, numai 32 kcal la fiecare 100gr. , sunt bogate in vitamine din complexul B si vitamina C.

Capsunile au cantitati semnificative de flavonoizi fenolici numiti antociani si acid elagic, au o putere antioxidanta ridicata. Mai contin o cantitate importanta de minerale precum potasiu, mangan, cupru, fier si fluor.

Visinele asigura o portie serioasa de vitamine, minerale, fibre si proteine. Fructele sunt utile in artrita, reduc nivelul de zahar din sange, scad riscul bolilor de inima,  scad riscul de cancer la colon.

 Antioxidantii care se gasesc in aceste fructe si-au dovedit eficienta in ceea ce priveste buna functionare a creierului, imbunatatind functiile cognitive.

Astfel, pot preveni si apritia maladiei Alzheimer si a bolii Parkinson, imbunatatesc calitatea somnului si previn starile de nervozitate.

Piersicile contin o cantitate mare de beta-caroten, antioxidant esential pentru mentinerea sanatatii ochilor, prin imbunatatirea circulatiei sangvine in corp.

Piersicile nu contin grasimi si au foarte putine calorii. Zaharul din piersici este natural si nu are efecte adverse asupra sanatatii.

Piersicile elimina toxinele de la nivelul colonului, rinichilor, stomacului si al ficatului, datorita continului bogat de fibre si potasiu.

Fibrele elimina toxinele din organism, iar potasiul reduce frecventa afectiunilor rinichilor, precum si a ulcerelor gastrice. Piersicile sunt usor de digerat si nu cauzeaza crampe abdominale sau alt tip de disconfort.

Aceste fructe sunt bogate in vitaminele A si C, fiind esentiale pentru sanatatea pielii.

Potasiul, impreuna cu sodiul, regleaza echilibrul apei din organism si normalizeaza valoarea tensiunii arteriale.

Pe langa acestea, piersicile mai contin si magneziu, fosfor, zinc, cupru, mangan, fier si calciu, elemente ce ofera suport globulelor rosii ale sangelui si imbunatatesc sanatatea vasculara.

Lamaia are importante proprietăţi terapeutice asupra vaselor de sânge. Vitamina C din lămâie omoară bacteriile care cauzează acneea.

Pectinele din aceste fructe contribuie la accelerarea metabolismului şi la scăderea colesterolului.

Lămâia are efect de calmare şi ajută la îndepărtarea oboselii, agitaţiei, ameţelii, nervozităţii şi a tensiunii.

Lămâia este un ajutor inestimabil pentru toţi cei ce se confruntă cu oboseală cronică.

Beneficiile morcovului

Cel mai cunoscut beneficiu al morcovilor cruzi este legat insa de imbunatatirea vederii.

Morcovul consumat crud scade nivelul colestrolului rau care cauzeaza ateroscleroza, iar fibrele pe  care le contine elibereaza fluxul sanguin de excesul de lipide.

Morcovii contin potasiu, care ajuta la echilibrarea nivelului de sodiu, asociat cu hipertensiunea, si tin presiunea sangelui sub control.

Bautura de tip smoothie este o solutie hranitoare si vitaminizanta. Varianta prezentata nu are nevoie de adaos de indulcitori. Rezultatul este unul foarte gustos, hranitor dar si racoritor. Smoothie poate veni in ajutorul nostru in lupta cu timpul.

IMG 20200607 145821 768x1024 - Smoothie, bautura vitaminizanta
Smoothie din capsuni, visine, piersica, seminte de canepa si morcov

by Kizzi

Please follow and like us:
follow subscribe - Smoothie, bautura vitaminizanta1
en US Tweet - Smoothie, bautura vitaminizanta 20
en US save - Smoothie, bautura vitaminizanta20

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

PariPont
Citește articolul precedent:
Hanul lui Manuc scaled - Hanul lui Manuc, locul unde se punea tara la cale
Hanul lui Manuc, locul unde se punea tara la cale

Fata frumoasa, fata straina,Diseara am sa te ducPentru convorbiri, pentru cinaLa Hanul lui Manuc. (Mircea Vintila, "Hanul lui Manuc") Inspiratele...

Închide